Stock Image

Effets de l'âge et l'expérience sur le comportement alimentaire: Cas d'une espèce d'oiseau longévive : le manchot royal (Omn.Univ.Europ.) (French Edition)

Maryline Le Vaillant

0 ratings by Goodreads
ISBN 10: 6131588791 / ISBN 13: 9786131588792
Published by Éditions universitaires europà ennes, 2013
Condition: Good Soft cover
From Books Express (Portsmouth, NH, U.S.A.)

AbeBooks Seller Since August 14, 2015 Seller Rating 5-star rating

Quantity Available: 1

Buy Used
Price: US$ 254.65 Convert Currency
Shipping: Free Within U.S.A. Destination, rates & speeds
Add to basket

30 Day Return Policy

About this Item

Ships with Tracking Number! INTERNATIONAL WORLDWIDE Shipping available. May not contain Access Codes or Supplements. May be ex-library. Shipping & Handling by region. Buy with confidence, excellent customer service!. Bookseller Inventory # 6131588791

Ask Seller a Question

Bibliographic Details

Title: Effets de l'âge et l'expérience sur le ...

Publisher: Éditions universitaires europà ennes

Publication Date: 2013

Binding: Paperback

Book Condition:Good

About this title

Synopsis:

Selon la théorie des traits d’histoire de vie, les espèces longévives favorisent leur maintenance à un jeune âge, puis progressivement favorisent leur reproduction en prennent de l’expérience dans les tâches liées à la reproduction. Les stratégies de recherche alimentaire étant le point central des compromis d’allocation d'énergie entre maintenance et reproduction, une des hypothèses de ce succès reproducteur âge-dépendant est la capacité des individus à améliorer leur efficacité de recherche alimentaire. Je me suis demandée quels sont les effets de l'âge et de l'expérience sur les comportements de recherche alimentaire chez un oiseau marin longévif, le manchot royal. Avec l’âge, le manchot royal optimise l’effort fourni durant les phases de transit de la plongée et le choix des proies. Cet effort excédentaire produit par les jeunes reproducteurs se répercute sur leur succès reproducteur. Mais, nous n’avons pas clairement observé d’effet de l’âge ou de l’expérience sur l’efficacité de pêche. Je suggère que l’efficacité de recherche alimentaire chez les individus mâtures serait liée à des processus physiologiques, comme des processus de vieillissement cellulaire.

About the Author:

Après un séjour de 16 mois en antarctique, la biologiste Maryline Le Vaillant a développé sa curiosité pour les espèces polaires en réalisant un doctorat à l'Université de Strasbourg sur l'étude du comportement alimentaire d’oiseaux marins. Aujourd’hui, elle étudie l’effet de l’environnement sur des rongeurs en arctique à l’Université de Stockholm.

"About this title" may belong to another edition of this title.

Store Description

Visit Seller's Storefront

Terms of Sale:

Buy with confidence. Excellent customer service. 30 day return policy.

Books Express LLC
1465 Woodbury Ave
#400
Portsmouth NH 03801


Shipping Terms:

Standard and expedited shipping options include shipping and handling costs. Default shipping is by USPS Media Mail and frequently USPS Priority Mail or UPS Ground is used. Books should arrive within 10-14 business days for expedited shipping, and 20-30 business days for standard shipping. Standard shipping can on occasion take up to 30 days for delivery.

List this Seller's Books

Payment Methods
accepted by seller

Visa Mastercard American Express

Check Money Order PayPal Invoice Bank Draft Bank/Wire Transfer Direct Debit (Personally Authorized Payment)