Stock Image

L'ACCÈS À LA RESPONSABILITÉ FAMILIALE À YAOUNDÉ: ÉVOLUTION INTERGENERATIONNELLE ET FACTEURS EXPLICATIFS (Omn.Univ.Europ.) (French Edition)

Mathias KUEPIE

0 ratings by Goodreads
ISBN 10: 6131529590 / ISBN 13: 9786131529597
Published by Editions universitaires europeennes, 2011
Condition: Good Soft cover
From Books Express (Portsmouth, NH, U.S.A.)

AbeBooks Seller Since August 14, 2015 Seller Rating 4-star rating

Quantity Available: 1

Buy Used
Price: US$ 305.98 Convert Currency
Shipping: Free Within U.S.A. Destination, rates & speeds
Add to basket

30 Day Return Policy

About this Item

Ships with Tracking Number! INTERNATIONAL WORLDWIDE Shipping available. May not contain Access Codes or Supplements. May be ex-library. Shipping & Handling by region. Buy with confidence, excellent customer service!. Bookseller Inventory # 6131529590

Ask Seller a Question

Bibliographic Details

Title: L'ACCÈS À LA RESPONSABILITÉ FAMILIALE À ...

Publisher: Editions universitaires europeennes

Publication Date: 2011

Binding: Paperback

Book Condition: Good

About this title

Synopsis:

Nous analysons, dans cette étude, les processus qui conduisent un jeune à quitter un statut de personne dépendante du foyer parental pour créer, de façon progressive, son propre noyau familial (accès à la responsabilité familiale). Ces processus se matérialisent par l'accès à un logement autonome, le mariage ou l'entrée en union, et la naissance du premier enfant. L'étude a pour cadre Yaoundé la capitale du Cameroun. Nous recourons à des données biographiques rétrospectives collectées dans la capitale camerounaise en 1996 sur un échantillon de 1460 hommes et femmes âgés de 25 à 54 ans au moment de l'enquête. Au niveau méthodologique, nous utilisons les méthodes d'analyse démographique des transitions(Kaplan Meier, Cox, etc.). L'analyse des données révèle que le calendrier de la formation du noyau familial complet n'a cessé de vieillir au fil des générations, tant chez les hommes que chez les femmes. Mais alors que les évolutions des comportements familiaux des femmes sont essentiellement expliquées par des facteurs socioculturels, ce sont les facteurs économiques qui régissent en premier lieu l'évolution des processus d'accès à la responsabilité familiale des hommes.

About the Author:

Mathias KUEPIE est docteur en Démographie et chercheur au CEPS/INSTEAD (Luxembourg). Domaines de compétence: Analyse de données socioéconomiques et démographique, marché du travail, pauvreté et conditions de vie des ménages, sondages et enquêtes, évaluation d'impact des projets socioéconomiques.

"About this title" may belong to another edition of this title.

Store Description

Visit Seller's Storefront

Terms of Sale:

Buy with confidence. Excellent customer service. 30 day return policy.

Books Express LLC
318 US Route 1, STE 2
Kittery ME 03904


Shipping Terms:

Standard and expedited shipping options include shipping and handling costs. Default shipping is by USPS Media Mail and frequently USPS Priority Mail or UPS Ground is used. Books should arrive within 10-14 business days for expedited shipping, and 20-30 business days for standard shipping. Standard shipping can on occasion take up to 30 days for delivery.

List this Seller's Books

Payment Methods
accepted by seller

Visa Mastercard American Express

Check Money Order PayPal Invoice Bank Draft Bank/Wire Transfer Direct Debit (Personally Authorized Payment)