Stock Image

Le Lyrisme dans l'oeuvre poétique de Stéphane Mallarmé: Crise du sujet et crise de la poésie dans "Igitur" et dans "Les Noces d'Hérodiade" (Omn.Univ.Europ.) (French Edition)

Sylvain Lemajeur

0 ratings by Goodreads
ISBN 10: 3841794122 / ISBN 13: 9783841794123
Published by Editions universitaires europeennes, 2012
Condition: Good Soft cover
From Books Express (Portsmouth, NH, U.S.A.)

AbeBooks Seller Since August 14, 2015 Seller Rating 5-star rating

Quantity Available: 1

Buy Used
Price: US$ 343.52 Convert Currency
Shipping: Free Within U.S.A. Destination, rates & speeds
Add to basket

30 Day Return Policy

About this Item

Ships with Tracking Number! INTERNATIONAL WORLDWIDE Shipping available. May not contain Access Codes or Supplements. May be ex-library. Shipping & Handling by region. Buy with confidence, excellent customer service!. Bookseller Inventory # 3841794122

Ask Seller a Question

Bibliographic Details

Title: Le Lyrisme dans l'oeuvre poétique de ...

Publisher: Editions universitaires europeennes

Publication Date: 2012

Binding: Paperback

Book Condition:Good

About this title

Synopsis:

Pour de nombreux lecteurs, aujourd'hui, « la disparition élocutoire du poète » est tout ce qui reste de l’œuvre mallarméenne. L'auteur du "Sonnet allégorique de lui-même" aurait enterré toute forme d'expression lyrique. Cette étude vise précisément à réfuter cette idée reçue pour défendre l’existence d’un phénomène lyrique de grande ampleur là où l’on ne le soupçonnait plus. Loin d'avoir disparu dans les cieux bas et lourds de la poésie romantique, le "sujet-sensible-du discours" manifeste sa présence dans tous les textes de Mallarmé, même dans ses œuvres les plus singulières et difficiles comme le lugubre conte d’"Igitur" et l’éclatant Mystère des "Noces d’Hérodiade". Le lyrisme mallarméen est le signe d'une crise douloureuse mais nécessaire, la crise du sujet et de la poésie : il ressemble étrangement à « un instrument qui résonne sous les doigts des diverses sensations »... Finalement, c'est dans le miroir de son intériorité et dans l’écho sonore de sa propre voix que le sujet lyrique mallarméen rêve de se projeter.

About the Author:

Né en 1977, l'auteur a suivi un cursus en CPGE littéraire puis à l'Université Toulouse II. Il est titulaire d'un DEA de lettres modernes et d'une licence de philosophie. En 2001, il passe le CAPES et commence à enseigner en collège. Il est actuellement professeur de français et de cinéma-audiovisuel dans un lycée de l'académie de Montpellier.

"About this title" may belong to another edition of this title.

Store Description

Visit Seller's Storefront

Terms of Sale:

Buy with confidence. Excellent customer service. 30 day return policy.

Books Express LLC
1465 Woodbury Ave
#400
Portsmouth NH 03801


Shipping Terms:

Standard and expedited shipping options include shipping and handling costs. Default shipping is by USPS Media Mail and frequently USPS Priority Mail or UPS Ground is used. Books should arrive within 10-14 business days for expedited shipping, and 20-30 business days for standard shipping. Standard shipping can on occasion take up to 30 days for delivery.

List this Seller's Books

Payment Methods
accepted by seller

Visa Mastercard American Express

Check Money Order PayPal Invoice Bank Draft Bank/Wire Transfer Direct Debit (Personally Authorized Payment)