Stock Image

LA POLITIQUE DES ETATS-UNIS ENVERS LA RUSSIE: DANS LA REGION DU BASSIN CASPIEN: UNE STRATEGIE GEOPOLITIQUE OU UNE RESULTANTE DES ENJEUX DU MARCHE PETROLIER ET GAZIER (Omn.Univ.Europ.) (French Edition)

LARISSA ZOBA

0 ratings by Goodreads
ISBN 10: 6131560781 / ISBN 13: 9786131560781
Published by Editions universitaires europeennes, 2011
Condition: Good Soft cover
From Books Express (Portsmouth, NH, U.S.A.)

AbeBooks Seller Since August 14, 2015 Seller Rating 4-star rating

Quantity Available: 1

Buy Used
Price: US$ 127.23 Convert Currency
Shipping: Free Within U.S.A. Destination, rates & speeds
Add to basket

30 Day Return Policy

About this Item

Ships with Tracking Number! INTERNATIONAL WORLDWIDE Shipping available. May not contain Access Codes or Supplements. May be ex-library. Shipping & Handling by region. Buy with confidence, excellent customer service!. Bookseller Inventory # 6131560781

Ask Seller a Question

Bibliographic Details

Title: LA POLITIQUE DES ETATS-UNIS ENVERS LA RUSSIE...

Publisher: Editions universitaires europeennes

Publication Date: 2011

Binding: Paperback

Book Condition: Good

About this title

Synopsis:

Depuis l'éclatement de l'URSS, les relations russo-américaines restent complexes. Si sous les présidences de Clinton et Eltsine on parlait d'une amélioration des relations entre les deux Etats, la guerre du Kosovo, l'élargissement de l'OTAN vers l'Est et le déploiement du bouclier antimissile ont éloigné les deux puissances. Du côté russe, les USA procèdent à un encerclement du pays. Le rapprochement des bases militaires américaines des frontières russes alerte la Russie. Aujourd'hui, le monde voit l'émergence d'une nouvelle confrontation. Ce mémoire traite de la politique des Etats-Unis envers la Russie dans la Caspienne. La région, pour ses réserves de gaz et de pétrole et son emplacement stratégique, devient un terrain d'enjeux politiques et économiques. Depuis l'effondrement de l'URSS, l'influence des Etats-Unis devient de plus en plus forte dans la zone, ce qui est perçu par la Russie comme un danger potentiel à la sécurité nationale du pays. La problématique du mémoire sera de déterminer si la politique caspienne des Etats-Unis vise l'affaiblissement et l'encerclement de la Russie afin d'y établir son hégémonie ou est la continuité d'une politique anti-terroriste.

About the Author:

Larissa Zoba, titulaire d'un Master en Géopolitique, prépare un doctorat en géopolitique à l'Institut Français de Géopolitique de Paris. Passionnée par les relations internationales, elle se spécialise dans l'étude des relations entre la Russie et les Etats- Unis d'Amérique dans le monde et l'analyse des questions et enjeux africains.

"About this title" may belong to another edition of this title.

Store Description

Visit Seller's Storefront

Terms of Sale:

Buy with confidence. Excellent customer service. 30 day return policy.

Books Express LLC
318 US Route 1, STE 2
Kittery ME 03904


Shipping Terms:

Standard and expedited shipping options include shipping and handling costs. Default shipping is by USPS Media Mail and frequently USPS Priority Mail or UPS Ground is used. Books should arrive within 10-14 business days for expedited shipping, and 20-30 business days for standard shipping. Standard shipping can on occasion take up to 30 days for delivery.

List this Seller's Books

Payment Methods
accepted by seller

Visa Mastercard American Express

Check Money Order PayPal Invoice Bank Draft Bank/Wire Transfer Direct Debit (Personally Authorized Payment)