El dia que Barcelona va morir
Language: Catalan
Published by ROSA DELS VENTS, 2025
- Softcover
- New

Seller: Majestic Books, Hounslow, United KingdomMajestic Books
AbeBooks seller since January 19, 2007
Condition: New
US$ 38.96
Quantity: 1 available
Add to basketSeller Inventory # 407757600
- Title
- El dia que Barcelona va morir
- Author
- Calpena, Enric
- Publisher
- ROSA DELS VENTS
- Publication year
- 2025
- Condition
- New
- Binding
- Soft cover
- Language
- Catalan
- ISBN 13
- 9791387653231
Enric Calpena ens explica, amb magistral rigor històric i estil àgil i impactant, l’episodi més devastador de la Barcelona del segle X, la ràtzia d’Almansur: el dia que la ciutat va estar a punt de desaparèixer per sempre. Una de les llegendes més fascinants de la nostra història.
«L'any del Senyor 985, trigèsim primer del regnat de Lotari, rei dels francs, els exèrcits sarraïns van avançar i van arribar fins a Barcelona. Devastant tota la terra, van prendre la ciutat, la van despoblar i incendiar. Tot el que s'havia guardat en el seu interior es va cremar, i el que va escapar al desastre s'ho van emportar els assaltants.»
Tot això va passar el dia que Barcelona va morir... Ipso die quando Barchinona interiit...
El visir Almansur avança amb quaranta mil homes, decidit a saquejar la ciutat de Barcelona, la capital del comtat més poderós del sud dels Pirineus. L'experimentat comte Borrell, el jove vescomte Udalard, la seva esposa Riquilda, la sàvia vescomtessa vídua Geriberga, l'intel·ligent ardiaca Arnulf i el criat Gondemarus, entre molts altres, es disposen a defensar la ciutat. Però potser la desgràcia que s'apropa a les muralles és només una prova que l'Anticrist està a punt de desencadenar tota la seva fúria sobre els habitants de Barcelona, com ja ho ha fet a Roma i en altres regnes de la cristiandat.
"Synopsis" may belong to another edition of this title.
About the Author
Enric Calpena (Barcelona, 1960) és periodista i professor de Comunicació a la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Especialitzat en divulgació històrica, ha dirigit i fet el guió de nombrosos documentals històrics per a la televisió. Des de fa més d'una dècada també dirigeix programes radiofònics sobre aquesta temàtica i n'escriu articles. Després de la seva primera incursió en el món de la ficció amb Memòria de sang (2014) i l'obra divulgativa Barcelona, una biografia (2015), l'autor torna a la novel·la amb El dia que Barcelona va morir.
"About the title" may belong to another edition of this title.
Majestic Books
Hounslow, United Kingdom
AbeBooks seller since January 19, 2007
Shipping rates from United Kingdom to U.S.A.
| Item | 14 to 45 business days | 5 to 10 business days |
|---|---|---|
| First item | US$ 8.71 | US$ 13.19 |
Payment methods
Store description
We specialise in General Interest Books from South Asian countries.
Specialty
Art, Economics, Buddhism, Religion, Sociology, PaintingSeller's business information
BOOKS AND PERIODICALS AGENCY LTD
Unit 4 Alice way,
Hounslow, United Kingdom TW3 3UD
Terms of sale
Returns accepted if you are not satisfied with the Service or Book.
Shipping terms
Best packaging and fast delivery